Western Digital My Book Essential 2TB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Western Digital My Book Essential 2TB op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

5,4

wimvb63 23-12-2013

Dat was nogal schrikken. Ik had verwacht dat deze harde schijf minimaal zo snel zou zijn als mijn andere WD Elements harde schijf. Nogal een grote teleurstelling. Helaas is de WD Digital my book erg langzaam met data overdracht. Toch maar besloten om de harde schijf om te ruilen voor een Seagate 3TB Backup+ Desktop 3.5". Zie mijn andere review.

GerritJ1954 04-03-2013

Na enige uren van gebruik gaf deze schijf helemaal de geest en was alles wat er was opgezet verdwenen.Door de voortreffelijke service van BCC werd de schijf onmiddellijk omgeruild en vervangen door een Seagate Expansion. Deze werkt zonder poespas en doet gewoon wat hij moet doen.

GerritJ1954 03-03-2013

Deze schijf twee dagen in bezit.Dag 1. Alles geïnstalleerd, inclusief de WD Smartware, met hulp van de vrij verwarrende gebruiksaanwijzing. Hierna een volledige back up gemaakt.Pas bij het gebruik bleek dat het zoeken en gebruik van de back ups vrij chaotisch was en deed de software niet wat er in hun aanwijzing was beschreven. Mijn oplossing was om de software te verwijderen en de schijf als een "gewone"schijf te gebruiken en de software van WD links te laten liggen.( de-installeren) En dat werkt prima.Het blijft voor mij onbegrijpelijk dat een fabrikant een zo`n verwarrende opbouw van software kan maken die de gemiddelde computergebruiker totaal niet kan begrijpen en gebruiken.

japada 16-01-2012

Na exact een jaar heeft mijn harde schijf het begeven. De harde schijf hangt permanent aan een Panasonic Viera VT20 plasma TV.
Hij fungeert als USB HDD opname apparaat.
Hiermee is het mogelijk om op de aangesloten USB HDD harde schijf digitale TV programma's op te nemen en af te spelen.
Na eerst herhaaldelijke meldingen op mijn TV "usb apparaat gedecteerd" vervolgens vreemde kloppende geluiden uit de harde schijf geeft de tv nu de melding functie niet beschikbaar, wat wil zeggen dat hij de harde schijf niet meer ziet.
M.i. is de harde schijf na precies een jaar overleden.

mcfartman 20-03-2013

Als een harde schijf gaat 'tikken' (geluid) meteen je data ergens anders onderbrengen; hij is dan stuk aan het gaan. Soms met een progammaatje te repareren, vaak niet.

thislife 02-01-2012

Ik heb nu 2 van deze schijven en ben er zeer tevreden mee. Ze zijn zeker een aanrader.
Maar net zoals bij andere schijven zijn ze niet volledig 2TB maar 1.85TB.

Wat mij wel opvalt is dat ze prijzen omhoog schieten voor hetzelde product.

Heb er bij bcc 109 euro voor betaald en staat een week later al op 139 euro...... dat noem ik nog eens marge maken ;-)

Joost93 08-12-2011

Ik heb dit product gekocht omdat anderen erg over het gebruiksgemak te spreken waren. Bij mij was het echter geen "plug and play". Er was geen software bij voor de drivers en ik moest eerst online om de gewenste stuurprogramma's te downloaden. Dit ging uiteindelijk goed en na een uurtje knutselen deed ie het. Gegevensoverdracht is snel, hij ziet er mooi uit, is stil en je kunt hem met een knopje uit zetten. Duurzaamheid moet nog blijken....

hedgehog 04-11-2011

ik had deze harde schijf aangeschaft voor het opslaan van mijn backup. de harde schijf ging na 4 maanden kapot zonder reden. hij draaide wel maar werd niet meer herkent. Bij Mycom wisten ze ook niet waar het aan lag. Ik kreeg meteen een nieuwe mee, maar vertrouw het toch niet zo. Altijd Samsung schijven gehad, en dat zal de volgende ook weer worden.

gaj 06-05-2011

Bij de aanschaf van een nieuwe computer met grotere interne schijven, heb ik ook een grotere externe schijf gekocht voor het maken van back-ups. De WD schijven zijn me in het verleden goed bevallen en dat was de belangrijkste reden om nu ook voor een WD te gaan. De PC is voorzien van USB 3.0 aansluitingen. De interne vaste schijven zijn aangesloten op SATA-600 connectoren en de schijven zijn zelf ook WD SATA-600 schijven. De externe WD schijf is ondertussen gevuld met 500 GB aan data. Om een indruk van de snelheid te krijgen is een bestand van 3,2 GB overgezet van de interne harddisk naar de externe harddisk. Met USB 2.0 duurt dat 97 seconden en met USB 3.0 duurt dat 31 seconden. Bij het overzetten van veel kleine bestanden is het verschil tussen USB 2.0 en USB 3.0 een stuk kleiner. Ik ben in ieder geval positief verrast dat deze schijf deze hoeveelheid data vlot kan verwerken. Hiervoor had ik een WD elements van 500 GB in een aluminium behuizing. Ook zat daarbij een hele forse externe voeding. Deze WD zit in een plastic behuizing. Lijkt me kwetsbaarder, deze WD heeft een aan-/uit schakelaar en een hele compacte voeding. De eerste indruk na een paar weken is in ieder geval: een erg snelle schijf. Aanbevolen!

Dogtjok 22-11-2010

Bij het wegschrijven of kopiëren van grote bestanden is USB 3.0 een grote vooruitgang. In de praktijk blijkt dat in vergelijk met USB 2.0 de snelheid gemiddeld 3,5 groter is. De behuizing is wat kleiner dan die van de My Book Home, die ik vorig jaar had aangeschaft.
Als u geen USB 3.0 poort op uw PC hebt, dan is de plaatsing van een USB 3.0 controller card in een vrij PCI Express slot een prima optie. Het kaartje, dat bij mij, althans tot op heden, prima functioneert is de MSI Star USB 3.0 PCI Express, die voor een paar tientjes te koop is bij vrijwel iedere computerzaak. Download wel even de laatste driver van de website van MSI.
Al met al een prima aanschaf.

judgebob 04-01-2012

bedankt voor je heldere review. Ik heb de WD externe schijf net besteld. vraag mij alleen af of de USB 3.0 kabels er ook bij worden geleverd. Ik heb het besteld bij pixmania, maar het lijkt me dat dit wel of niet standaard wordt meegeleverd.

Kun je me hiermee helpen?